MENU
Wleń na pocztówce litograficznej z początku XX w.

Dodał: maras - Administrator° - Data: 2016-02-22 18:07:04 - Odsłon: 1460
Lata 1905-1910


Wzniesiony w pierwszej połowie XIV w. Potwierdza to dokument księcia Bolka II i księżnej Anny z 3.V11.1353 r. W obecnej postaci zbudowany został w latach 1823-24, po wielkim pożarze miasta w 1813 r. Jest to budynek jednopiętrowy, pokryty dwuspadowym mansardowym dachem, ze smukłą wieżą, zwieńczoną kopulastym hełmem i wejściem w trójosiowym ryzalicie. Nad wejściem do budynku umieszczono łacińską sentencję: "Post nubila Phocbus - Excinere Phoenix 1813-1824" (Po deszczu słońce, z popiołów odradza się Feniks).
Opis z

  • /foto/324/324926m.jpg
    1897
  • /foto/63/63498m.jpg
    1897
  • /foto/240/240602m.jpg
    1900
  • /foto/9327/9327197m.jpg
    1900 - 1905
  • /foto/435/435478m.jpg
    1902
  • /foto/364/364892m.jpg
    1905 - 1910
  • /foto/7547/7547224m.jpg
    1910 - 1915
  • /foto/3469/3469374m.jpg
    1910 - 1920
  • /foto/97/97851m.jpg
    1912
  • /foto/239/239540m.jpg
    1912 - 1945
  • /foto/5470/5470342m.jpg
    1914
  • /foto/229/229647m.jpg
    1914
  • /foto/7470/7470729m.jpg
    1914 - 1915
  • /foto/201/201567m.jpg
    1914 - 1920
  • /foto/265/265896m.jpg
    1914 - 1925
  • /foto/132/132927m.jpg
    1914 - 1945
  • /foto/8289/8289146m.jpg
    1915
  • /foto/5737/5737730m.jpg
    1918
  • /foto/5253/5253895m.jpg
    1920
  • /foto/136/136198m.jpg
    1920 - 1930
  • /foto/5196/5196422m.jpg
    1920 - 1935
  • /foto/316/316003m.jpg
    1921
  • /foto/4646/4646103m.jpg
    1930
  • /foto/110/110555m.jpg
    1933
  • /foto/5737/5737732m.jpg
    1935 - 1940
  • /foto/7791/7791528m.jpg
    1941
  • /foto/3395/3395257m.jpg
    1960 - 1965
  • /foto/3395/3395258m.jpg
    1960 - 1965
  • /foto/4536/4536423m.jpg
    1960 - 1965
  • /foto/181/181632m.jpg
    1965
  • /foto/227/227944m.jpg
    1970 - 1980
  • /foto/6420/6420137m.jpg
    1977
  • /foto/3644/3644263m.jpg
    1984 - 1987
  • /foto/27/27605m.jpg
    2002
  • /foto/27/27577m.jpg
    2003
  • /foto/119/119170m.jpg
    2004
  • /foto/119/119172m.jpg
    2004
  • /foto/119/119920m.jpg
    2006
  • /foto/6744/6744560m.jpg
    2010
  • /foto/405/405945m.jpg
    2011
  • /foto/406/406806m.jpg
    2011
  • /foto/3420/3420747m.jpg
    2012
  • /foto/3967/3967372m.jpg
    2013
  • /foto/3977/3977468m.jpg
    2013
  • /foto/5103/5103901m.jpg
    2014
  • /foto/5338/5338954m.jpg
    2015
  • /foto/5338/5338955m.jpg
    2015
  • /foto/5338/5338957m.jpg
    2015
  • /foto/5338/5338958m.jpg
    2015
  • /foto/5338/5338960m.jpg
    2015
  • /foto/5897/5897955m.jpg
    2015
  • /foto/7862/7862855m.jpg
    2015
  • /foto/5649/5649046m.jpg
    2015
  • /foto/5649/5649337m.jpg
    2015
  • /foto/7391/7391779m.jpg
    2018
  • /foto/7391/7391783m.jpg
    2018
  • /foto/8409/8409722m.jpg
    2020
  • /foto/8406/8406918m.jpg
    2020
  • /foto/8544/8544599m.jpg
    2020
  • /foto/8841/8841570m.jpg
    2020
  • /foto/9471/9471559m.jpg
    2021
  • /foto/9471/9471560m.jpg
    2021
  • /foto/9471/9471561m.jpg
    2021
  • /foto/9471/9471563m.jpg
    2021

Aukcje internetowe

Poprzednie: Pierzeja zachodnia Strona Główna Następne: Baszta Bolesławiecka


Iras (Legzol) | 2021-06-11 09:33:13
Proszę nie zmieniać lokalizacji budynku. Dom nr 2 przy ul. Dworcowej, który ktoś tak przed chwilą nazwał jest Domem nr 1 przy ul. Wojska Polskiego. Tak jest w SIP Starostwa Powiatowego w Lwówku Śląskim. Przywracam poprzednie oznaczenie.
maras - Administrator | 2021-06-11 10:40:47
Zdaje się, że ta kamienica jest dwu adresowa? Sklep podaje adres Dworcowa nr 2, a księga wieczysta też tak stanowi :)
Iras (Legzol) | 2021-06-11 11:13:53
Faktycznie - bądź mądry i pisz wiersze :) W takim przypadku damy pierwszeństwo księgom wieczystym. Kolejny dowód (po Nowogrodźcu), że SIP-om nie ma co ufać :) Przywracam dom nr 2.
Danuta B. | 2021-06-11 14:21:30
Wpisy w KW nierychliwe, wpiszą, kiedy ktoś zgłosi.
Iras (Legzol) | 2021-06-11 18:54:34 | edytowany: 2021-06-11 18:58:10
Też prawda. Pizzeria, która aktualnie znajduje się w przyziemiu tego budynku podaje adres ul. Wojska Polskiego 1. Pewnie jest tak jak mówisz, jeszcze nikt się nie pofatygował. Ponadto informacja o sklepie, o którym wspomniał Marek, pochodzi z 2012 roku :) Ponieważ z Wlenia musiałem się ewakuować, wybieram się tam ponownie. Wówczas postaram się ustalić to i owo na miejscu. Póki co nadam podwójną numerację i umieszczę stosowne wyjaśnienie w opisie obiektu.
maras - Administrator | 2021-06-11 19:02:15
Twoje rozwiązanie jest najbardziej optymalne,które stosujemy w takich przypadkach, Zmieniłem jedynie na "kamienicę" :)
Iras (Legzol) | 2021-06-11 19:51:54
O właśnie! Też o tym myślałem, ale zapomniałem:)